9. Mária Maraton - beszámoló 9. nap

cikk, 2019.06.25. 17:02, szerző: sodi

Mária Maraton egy résztvevő szemével

Két keréken Budapest-Csíksomlyó a Mária Maraton szervezésében.

Két keréken Mária Maraton Budapest-Máriabesnyő- Csíksomlyó

9. Nap Mócs-Banffytanya- Mezőrűcs-Marosvásárhely-Nyárádszereda

Mint tudjuk ma több lehetőségünk van arra hogy különböző módon zarándokoljunk autóbusszal, vonattal repülővel, gyalogosan, biciklivel, mindenki kiválaszthatja a számára legmegfelelőbbet. Számomra a kerékpáros zarándoklat azért vonzó, mert a természetben karikázva Istennel való kapcsolatom mélyülését, újra és újra megélhetem az Isten tenyerén való létezésem, a saját határaim feszegetésén és magam megismerésén túl erős élményként élhetem meg, hogy társai vagyunk egymásnak.

A teljes búcsú elnyerése zarándoklásunk három részből tevődött össze: biciklizés/gyaloglás, amikor is a fizikai erőnk határait feszegetjük, az útközben rózsafüzér és más kötött imák elmondása, egyházi énekek éneklése a közös imádkozás bűnbánat - szentgyónás és szentáldozás Énekelni együvétartozni napokon át mindazzal együtt, hogy különböző a tempónk, de mégis igazodni kell, egymásra való figyelés, egyfajta próba tétel is az út maga.

A szállás nagyon jó volt, ìgy a pihenés örömében részesültünk ezen éjszaka. A születés naposunk is volt, a mi csodálatos kerékpár "túra-zarándok" vezetőnk Holluby András, miután őt megköszöntöttük, máris indulásra készen voltunk A napinditot a túra vezető elmondta, hogy mi várható az utunkon, és az követően István atya Wass Albert gondolataival és áldással indított utnak. A mai napot leginkább saját határaink feszegetèse határozta meg, és Isten kegyelemmèvel át szőtt nap élhetünk meg. .. egyedül lét örömèt és dönteseinket amelyeket eddigi életünk során meghoztunk azokat végig gondolhattuk. Ebben segítségünkre volt a mező - erdő szépsége, a folyó, a rigó füty ès mindezeken keresztül próbáltuk megértenie mindazt amit életnek, sorsnak neveznek. Ők vannak és tesszik a dolgukat amire hìvattak. A margaréta, pipacs szemet gyönyörködtetően virít az út szélén, nyúl fel-fel bukkan és gyorsan el szalad... Döntéseink sokféle utazást hoznak, olykor nehéz szakaszok jutnak osztály részül és visszatekintve láthatjuk, hogy sosem voltunk egyedül

A napsütés ma sem fukarkodott a mai nap is gyönyörű tájakon kerekeztünk és közben azt dudoltuk a haj tű kanyarba minden kiderülhet, valaki ki szál, valaki elszáll...